75 jaar ervaring
Deze kennis delen we graag!
Eigen drukkerij
De grootste van Europa
600.000 tevreden klanten
Word jij een van hen?
0492 530 122 Ma-Vr 08.00 - 17.00
Wij helpen je graag!

Personalisatie: de trend van dit moment

1 november 2016, Helmond - We worden tegenwoordig overspoeld met informatie, via internet, tv, radio, social media en natuurlijk real-life. We zijn daardoor ook veel beter geworden in het bewust of onbewust filteren van informatie. Hoe zorg je ervoor dat je als bedrijf toch opvalt? Het antwoord ligt voor de hand: spreek je doelgroep persoonlijk aan.

“Ken je doelgroep en zorg dat je aan de persoonlijke wensen en behoeftes tegemoetkomt. Dat is één van de belangrijkste trends van dit moment. Daarbij is het natuurlijk ook slim om je doelgroep persoonlijk aan te spreken. Dit is online natuurlijk al jaren mogelijk en sinds een aantal jaren zelfs ook in print. Vanaf nu is dat ook mogelijk voor giveaways en relatiegeschenken: pennen, mokken, T-shirts, powerbanks, notitieboeken en tassen. Veel artikelen zijn te bedrukken met de naam van de ontvanger,” aldus Marlies Smeek, marketing manager IGO-POST.

Digitalisering versus personalisatie
Juist in de tijd van digitalisering en ‘afstand’ neemt de vraag naar personalisatie toe. “Digital customer intimacy is niet voor niets een hot topic. Frankwatching schreef daar eerder al een artikel over. Volgens de auteur voelen mensen zich prettiger of meer vertrouwd bij 1-op-1 contact, ook digitaal. De customer journey van een klant moet zo consequent mogelijk zijn, ook over de diverse kanalen. Spreek je jouw doelgroep in een e-mail persoonlijk aan, dan is het niet meer dan logisch dat hij of zij een cadeau of direct mail ontvangt met dezelfde, persoonlijke tone of voice. Daarnaast gooi je een cadeau met je eigen naam zeker niet weg! Nieuwe, geavanceerde technieken maken deze techniek nu gelukkig ook betaalbaar.” vertelt Marlies.

Customization
‘Unieke relatiegeschenken of unieke giveaways zijn, binnen de branche, nog steeds de meest gezochte termen in Google. Dankzij customization kun je ook ‘standaard’ artikelen uniek maken. De opdruk maakt een tas of notitieboek namelijk uniek. Dankzij full colour technieken zijn artikelen te bedrukken met foto’s en prints. Bovenop deze unieke print kan dan ook nog de naam van de ontvanger bedrukt worden. Vanaf vandaag voorzien we bij IGO-POST voortaan dus in deze nieuwe behoefte van onze klanten en zijn daarom benieuwd naar de reacties vanuit de markt.” vertelt Marlies.

IGOPOST:/Landingspages/Personalisatie/banner-3.jpg

Heb je nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen je graag.

Ma-Vr 08.00 - 17.00

Ik ga akkoord