Na elektronische automatisering is de industrie inmiddels volop bezig met ‘Industrie 4.0’: de ontwikkeling van smart fabrieken, en de digitale verbinding tussen producten, apparatuur en personeel. Een andere belangrijke trend in deze ‘vierde industriële revolutie’ is duurzaamheid, een cruciaal onderdeel van ieder bedrijfsproces.
Zowel digitalisering als de duurzaamheidsbeweging vormen een geweldige kans om bedrijfsactiviteiten te stroomlijnen, te groeien en een toonaangevende speler op de markt te worden. Daarbij is het belangrijk om je ontwikkeling op deze themas uit te dragen waar mogelijk, dus ook in je branding en (marketing) communicatie.
De ontwikkeling van smart fabrieken, met cloud en in-memory
computing, machine learning, AI en geavanceerde sensoren, evenals innovatieve productieprocessen, zullen de industrie - en de manier waarop de sector gezien wordt voorgoed veranderen.
Onderschat niet de krachtige aantrekkingskracht van de digitalisering,
niet alleen voor toekomstige werknemers, maar ook voor jouw klanten
en leveranciers.
Als innovatief zijn daarom in je bedrijfs-DNA zit, moet het ook een belangrijk onderdeel van je communicatie zijn.
Van jaarverslagen tot bedrijfsvideo‘s, persberichten EN techy promotiegadgets; mis de kans niet om aan je publiek te laten zien wat voor modern en innovatief bedrijf je bent!
De toenemende impact van uitstoot en afvallozing heeft gezorgd voor een “groen bewustzijn” en verandert de denkwijze van zowel publiek, bedrijfsleven als overheden.
Grondstoffen vervangen, het gebruik van hernieuwbare energiebronnen maximaliseren, recycling, en energie-efficiënter worden zorgen allemaal dat industriële bedrijven een circulaire economie kunnen realiseren, terwijl ze tegelijkertijd de planeet een handje helpen.
Duurzaamheid moet een bedrijfsbrede aanpak zijn, waarbij alle afdelingen betrokken zijn, niet alleen afedlingen die te maken hebben met het productieproces.
Dat betekent ook dat het een constant onderdeel van je communicatie moet zijn. Slimme promotieproducten gemaakt van gerecyclede materialen zoals papier, karton en PET, en milieuvriendelijke materialen zoals bamboe, helpen je bedrijf om de geleverde duurzaamheidsinspanningen op een slimme, luchtige manier te onderstrepen.
Promotionele artikelen zijn geweldige en nuttige marketingtools - om je merkbekendheid en -bewustzijn te vergroten, waardering te tonen, nieuwe klanten te winnen en banden met bestaande klanten te versterken. Innovatief zijn bij het promoten van je merk is essentieel, als je op wil vallen tussen alle concurrentie. Het is echter ook belangrijk om naar je concurrentie te kijken, om te leren van hun successen.
De volgende lijst bevat de populairste bedrukte artikelen voor bedrijven in de industriële sector. Daartoe behoren meerdere industrieën, zoals de chemische industrie, olie & gas, werktuigbouw, elektronica, metaalbewerking en mijnbouw, etc.
Ondanks de huidige trend naar milieuvriendelijke en techy promotionele artikelen, staan de traditionele producten nog steeds bovenaan de lijst. Ons advies? Blijf dicht bij jezelf en integreer je promotionele producten in je communicatiestrategie!
Wil je onze laatste nieuwtjes en acties direct in je inbox ontvangen? Schrijf je hieronder in voor onze nieuwsbrief!